تبلیغات
مدیریت اجرایی علوم تحقیقات کرمانشاه ( ورودی های سال 1389 ) - توسعه کارآفرینی دانشگاهی (مفاهیم ،الگوها،فرصت ها، چالش ها و راهکارها)
X

توسعه کارآفرینی دانشگاهی (مفاهیم ،الگوها،فرصت ها، چالش ها و راهکارها)

نویسنده:
دکتر علی اکبر امین بیدختی : عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان

چکیده :
در جهان رقابتی امروز سازمان ها، دانشگاه ها و کشورهایی موفق هستند که قادر به بهره گیری بیشتراز اطلاعات و دانش باشند. امروزه کشورهایی که به توسعه اقتصادی و صنعتی بها می دهند حمایت از ایجاد بستر کاری به پایه فن آوری را به طور جدی در برنامه های خود به کار می گیرند. کارآفرین با هدف تبدیل فن آوری و دانش محققین به کسب و کار ایده ای زیباست .
حمایت دانشگاهی می تواند ضریب موفقیت موسسات علمی و تحقیقاتی را تا حد شگفت آوری افزایش دهد . از این رو بسیاری از دانشگاه های کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بهره گیری از کارآفرین را آغاز نموده اند و این بذل توجه در قالب تدوین استراتژی ها ، سیاست ها و برنامه های علمی جهت بسط و تقویت روحیه و رفتار کارآفرین و مهمتر از آن آموزش کار آفرین در موسسات علمی وآموزشی و دانشگاه ها ظاهر گردیده است . در دانشگاه بهترین موفقیت برای شناسایی کارآفرینان است هرچند برای توسعه کارآفرینی به گذشت زمان نیاز است اما باید در استفاده از پتانسیل و دانش فارغ التحصیلان دانشگاه ها تعجیل نمود.
در این مقاله ضمن بررسی مفاهیم کارآفرینی ، ویژگی های دانشگاه کارآفرین، فرایند آموزش کارآفرینی ، نگاهی به تجربه های کشورهای جهان در زمینه آموزش کارآفرینی و وضعیت دانشگاه های ایران در این مقوله خواهیم پرداخت و با درنظر گرفتن چالش ها و فرصت های موجود و راه های گسترش و توسعه کارآفرینی را مرور خواهیم کرد.

واژه های کلیدی: کارآفرین، دانشگاه کارآفرین، آموزش کارآفرینی، توسعه صنعتی




دانلود فایل
حجم فایل : 152.47 کیلوبایت



  • سه شنبه دوم آذرماه سال 1389
  • نظرات -
  • مصطفی محمدیان

مقالات تخصصی-

مشاهده